لیگ یک و ورود نابسامان ها به مستطیل سبز!

لیگ دسته اول فوتبال از عصر فردا پس از 2 هفته تعویق آغاز خواهد شد.

خبرگزاری فارس: لیگ یک و ورود نابسامان ها به مستطیل سبز!

رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال پس از 2 هفته تعویق قرار است از عصر فردا با برگزاری دو دیدار در یزد و تبریز آغاز می‌شود.

لیگ دسته اول در حالی 2 هفته به تعویق افتاد که قرار بود در این مدت باشگاه‌ها بدهی‌های خود را تسویه کنند و بدون مشکلات مالی وارد لیگ شوند، اما مثل اینکه اگر یک سال هم لیگ را با تاخیر آغاز کنیم باز هم مشکلاتی وجود خواهد داشت!

در حال حاضر هنوز تیم‌هایی هستند که وضعیتشان نامعلوم است و مشخص نیست با چه تیمی در مسابقات شرکت می‌کنند! به عنوان نمونه نساجی مازندران یکی از این تیم‌هاست که وضعیت نامشخصی دارد. 2 نفر مدعی مالکیت این باشگاه هستند و هیچ کدام حاضر نیستند کوتاه بیایند. در همین زمینه هر کدام دو تیم تشکیل دادند و تمرینات خود را جداگانه پیگیری می‌کنند و امید دارند بتوانند تیم خود را وارد لیگ کنند! صنعت ساری نیز با چنین وضعیتی وارد لیگ می‌شود، این در حالی است که فردا قرار است مسابقات آغاز شود، اما هنوز تکلیف این 2 تیم مشخص نشده است.

آلومینیوم هرمزگان دیگر تیمی است که با مشکلاتی روبه رو شده است. بودجه این باشگاه در هفته اخیر ناگهان از 3 میلیارد و نیم به 60 میلیون کاهش یافت و همین امر باعث شد تا مسئولان این باشگاه برای حضور تیم فوتبال خود در لیگ دسته اول دچار تردید شوند و حضور این تیم نیز در پرده‌ای از ابهام قرار گیرد.

پیکان در دوراهی تهران و قزوین قرار داشت و سرانجام مسئولان این تیم تصمیم گرفتند بازی های خود را هر طور که شده در تهران برگزار کنند. این تیم با سرمربیگری فرهاد کاظمی امید زیادی دارد تا بتواند بار دیگر به لیگ برتر راه یابد.

گسترش فولاد تبریز نیز یکی از تیم‌هایی است که در هفته‌های پایانی قصد حضور در لیگ را گرفت. این تیم که خود را مدعی حضور در لیگ برتر می‌دانست، سرانجام در هفته‌های اخیر تصمیم گرفت با قدرت در لیگ دسته اول حاضر شود تا خود راهی لیگ برتر شود. مسئولان این باشگاه فیرات را به عنوان سرمربی انتخاب کردند و اعلام کردند با قدرت وارد لیگ می‌شوند تا به عنوان قهرمانی دست یابند. این درحالی است که مسئولان باشگاه هنوز هم از پیگیری شکایت خود از مسئولان فدراسیون خبر می‌دهند.

داماش لرستان از جمله تیم‌هایی بود که دامن‌گیر بحث انتقال شده بود، اما پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام مسئولان تصمیم گرفتند با نام شاهین در لیگ حضور یابند.

برق شیراز با موضوع واگذاری و فروش دست و پنجه نرم کرد. این باشگاه به مزایده گذاشته شد، اما پس از مشخص شدن برنده مزایده، این امر لغو شد و در هفته‌های اخیر بار دیگر مدیریت آن به برق منطقه‌ای بازگشت.

پیام نیز دیگر تیمی است که با وضعیت نامشخص روبرو است. این تیم در پایان فصل گذشته به علت بدهی با کسر 3 امتیاز مواجه شد و به لیگ دسته دوم سقوط کرد و ماشین‌سازی تبریز در لیگ باقی ماند. پس از این مسئولان باشگاه پیام نسبت به این اقدام شکایت کردند و حتی دادگاهی را در اوایل شهریور برگزار کردند. هنوز تکلیف این تیم مشخص نشده است و طبق گفته محمود صفایی، مالک باشگاه، دادگاه اعلام کرده وضعیت نهایی 27 شهریورماه مشخص می‌شود و این تیم هنوز امیدی برای حضور در لیگ دسته اول دارد!

به هر حال با همه این مسائل قرار است لیگ دسته اول از فردا آغاز شود و امیدواریم با شروع لیگ شاهد چنین مسائلی نباشیم و لیگ منظمی را برگزار کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد